Wednesday 21 May 2014

Bagus sgt ke Shaklee ni????

Assalamualaikum...

Selamat datang ke blog Mama Wafiy Health Boutique. Blog ini ditubuhkan sudah tentulah untuk cerita segala kebaikan Shaklee..
Bagus sgt ke produk Shaklee ni?

Shaklee ni mmg bagus sgt2..Siapa yang dah cuba Shaklee je yg boleh cerita kebaikan Shaklee ni..saya cakap bagus pn bukan sebab saya jual sShaklee tapi sebab sy sendiri yang ambik Shaklee dan banya masalah kesihatan saya beransur pulih..

Macam mana saya boleh terjebak dgn Shaklee?

Ni yang saya nak cerita pjg ni..semuanya bermula pada bulan 10 tahun 2013..Tahun 2013 adalah tahun yang sgt tidak fit bg saya..macam mayat hidup je rasa..selalu tidak sihat..Saya sebenarnya memang dari kecil mempunyi masalah tekanan darah rendah..sepanjang thn lps blood pressure sy sgt teruk..pernah satu kali 70+/50+ je..mmg waktu tu rasa melayang je..time tu dh bln Oktober..pernah satu kali sy pitam time tgh drive..mmg rasa x selesa waktu tu..tp gagahkan diri jgk..tiba2 tgh drive mata jd gelap dan kepala berdenyut sgt2..bahaya kan...

Waktu tu mmg panik sgt..husband plk ade kelas sampai mlm..kebetulan waktu tu mak dan ayah ade kat rumah sbb nak hantar adik g airport..jadi ayah yg dtg ambik..pagi esoknya saya pn g la klinik..doc check blood pressure sy mmg sgt rendah..bacaan dia lebih krg cm sy bgtau kt atas..doc ckp bila dh mcm ni organ pn x blh berfungsi dgn betul..sbb x dpt bekalan drh secukupnya..jntg x dpt berfungsi scr optimum..doc nasihatkan sy jalani overall medical check up..hasilnya..alhamdulillah tiada mslh kesihatan yg serius cuna tahap kolesterol dlm drh sy tinggi kerana sy sgt kurus..kalau sy biarkan blh menyebabkan strok..doc pn cdgkan sy ambik suplemen utk kurangkan kolesterol n tmbh berat bdn..

Suplemen ape yang doc cadangkan?

Doc suggest sy ambik suplemen yang natural utk elakkan kesan pada buah pinggang..doc juga cadangkan sy ambik minyak ikan atau omega utk kurangkan kolesterol..antara brand yang disebut oleh doc tersebut adalah Shaklee dan Amway..saya dah lernah ambik Amway sblm ni tapi xde kesan pada saya..jadi kali ni saya nak cuba Shaklee..balik mlm tu sambil baring2 saya buat la research psl Shaklee ni..sampai la saya terpikat dgn Shaklee dan beli dari salah seorang SID tu..

Apa set pertama yang saya beli?

Of course la set weight gain (vitalea, bcompleks, mealshakes) tambahan vita c (tingkatkan imuniti) dan OmegaGuard (rendahkan kolesterol).

Saya consume set ni dalam lebih krg 2 minggu tekanan darah saya smakin stabil in terms of pening semakin kurang..badan semakin cergas..dan yang paling saya suka..biasanya kalu sy tekanan darah jatuh mendadak sy akan takde selera makan..tp kali ni dgn bantuan suplemen sy makan seperti biasa..jadi berat sy x turun seperyi selalu..alhamdulillah.syukur sgt masa tu..

Dalam 2 minggu lps tu sy ambik keputusan nak join Shaklee ni sbb nampak ade perubahan yang sgt positif..masa tu tak terfikir pun utk jual..utk beli utk kegunaan sendiri sahaja..

Alhamdulillah jugak Shaklee ni dah jadi side income saya di samping berkongsi kebaikan dgn ramai orang..

Ok jap..nak sambung cerita tadi..awal tahun ni saya pegi ke klinik utk check tahap kolesterol..alhamdulillah semakin stabil..kerisauan sy juga semakin berkurangan..sejak saya amalkan Shaklee ni kesihatan saya bertambah baik..Saya bertambah cergas dan tidak perlu selalu mengambil cuti utk berehat..Kerja rumah lebih terurus dan rasa lebih bahagia dan bertenaga..Saya juga tida selalu litam seperti sebelum ni..sehingga sekarang seingat saya dalam tahun 2014 ni 2 kali je sy pitam tu pun sebab terlalu penat dengan bebanan kerja di tempat kerja..

Alhamdulillah..terima kasih Shaklee..

Saya sudah mencuba..Anada bila lagi..
Jom sama-sama kita kongsi kebaikan Shaklee..

**************♡♥♡******************
SID 1081742
Nor Syamimi Rusdi | Muhammad Hafizi Norddin

012-9292320 (Call / Sms / Whatsapp)
sarimaya.mieg@gmail.com

No comments:

Post a Comment